Partner serwisu
Komunikacja

Przetarg na autobusy elektryczne dla Warszawy. Dwóch pewniaków i debiutant

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Data publikacji:
23-10-2024
Ostatnia modyfikacja:
22-10-2024
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Przetarg na autobusy elektryczne dla Warszawy. Dwóch pewniaków i debiutant
fot. MZA
MZA z Warszawy mają oferty na dostawę 80 autobusów elektrycznych. Przewoźnik kupuje 30 autobusów 12-metrowych oraz 50 przegubowców. Dostawą krótszych wozów zainteresowane są Solaris, Busnex oraz Irizar. Dwie z nich chcą też dostarczyć pojazdy przegubowe. Kto okazał się najtańszy a kto najdroższy?

Miejskie Zakłady Autobusowe właśnie otworzyły oferty w przetargu na dostawę łącznie 80 autobusów elektrycznych, w wersji 12- jak i 18-metrowej. Warszawski przewoźnik kupuje 30 autobusów krótszych, 12-metrowych oraz 50 długich przegubowców.

Z racji zakupu autobusów dwóch różnych długości przetarg podzielono na dwie części. W pierwszej z nich, dotyczącej dostawy pojazdów 12-metrowych wpłynęły trzy oferty. Najtańszy jest Irizar oferujący dostawę 30 autobusów za 84,115 mln złotych brutto. Drugą w kolejności ofertę złożył Busnex, oferujący realizację dostaw za 91,239 mln złotych brutto. Najdroższą ofertę złożył Solaris, który wycenił dostawę pojazdów na 97,785 mln złotych brutto. Warto zaznaczyć, że wszystkie z tych ofert zmieściły się w budżecie MZA określonym na 101,519 mln złotych brutto.

Dostawą 50 autobusów przegubowych zainteresowany jest Irizar oraz Solaris. Pierwsza z firm wyceniła dostawę na 222,461 mln złotych brutto, natomiast Solaris chce zrealizować to zadanie za 227,55 mln złotych brutto. Budżet MZA określono na 226,874 mln złotych brutto.

O wyborze najlepszej oferty w obu częściach postępowania zdecydują: cena oferty - 70%, ekologia - 19% (składają się na nią zasięg autobusów w okresie 10 lat lub do przejechania 700 tysięcy kilometrów, trwałość baterii trakcyjnej w okresie od jedenastego do piętnastego roku użytkowania, panele fotowoltaiczne oraz komfort termiczny), liczba roboczogodzin w okresie 10 lat - 7% oraz parametry techniczne - liczba miejsc pasażerskich, podatność do napraw powypadkowych, wykonanie antykorozyjne nadwozia - 4%.

Przypomnijmy, że zarówno Busnex jak i Solaris są już dobrze znane w Warszawie, bowiem autobusy oferowane przez obie firmy już jeżdżą (Solarisy - i to od wielu lat) lub wkrótce zaczną kursować po ulicach Warszawy - MZA czekają bowiem na pierwsze elektryczne Yutongi, które mają dotrzeć do MZA jeszcze w tym roku. Z kolei elektryczne Irizary można od zeszłego roku spotkać w Krakowie a firma stara się również o zdobycie zamówienia na elektrobusy w Tarnowie oraz Wrocławiu. Od jakiegoś czasu elektryczny Irizar jeździ też na testach w Warszawie, choć MZA testują tylko 12-metrowy pojazd.
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Jedna oferta na trolejbusy dla Gdyni

Komunikacja

Jedna oferta na trolejbusy dla Gdyni

Jakub Rösler 23 października 2024

Gorzów Wielkopolski ma środki na 10 następnych autobusów elektrycznych

Prawo & Finanse

MZA z dofinansowaniem do zakupu elektrycznych Solarisów

Prawo & Finanse

MZA z dofinansowaniem do zakupu elektrycznych Solarisów

Redakcja/inf. pras. 07 października 2024

Jakie elektrobusy kupują MZA?

Komunikacja

Jakie elektrobusy kupują MZA?

Jakub Rösler 09 września 2024

MZA kupują 80 elektrobusów

Komunikacja

MZA kupują 80 elektrobusów

Jakub Rösler 06 września 2024

Yutongi dla Warszawy na pierwszych zdjęciach

Komunikacja

Yutongi dla Warszawy na pierwszych zdjęciach

Jakub Rösler 19 sierpnia 2024

Zobacz również:

Jedna oferta na trolejbusy dla Gdyni

Komunikacja

Jedna oferta na trolejbusy dla Gdyni

Jakub Rösler 23 października 2024

Gorzów Wielkopolski ma środki na 10 następnych autobusów elektrycznych

Prawo & Finanse

MZA z dofinansowaniem do zakupu elektrycznych Solarisów

Prawo & Finanse

MZA z dofinansowaniem do zakupu elektrycznych Solarisów

Redakcja/inf. pras. 07 października 2024

Jakie elektrobusy kupują MZA?

Komunikacja

Jakie elektrobusy kupują MZA?

Jakub Rösler 09 września 2024

MZA kupują 80 elektrobusów

Komunikacja

MZA kupują 80 elektrobusów

Jakub Rösler 06 września 2024

Yutongi dla Warszawy na pierwszych zdjęciach

Komunikacja

Yutongi dla Warszawy na pierwszych zdjęciach

Jakub Rösler 19 sierpnia 2024

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5